joi, 10 decembrie 2009

Franceza dupa fizica

Cu dezlegare de la UrsuletulGri azi am sa scriu despre o conversatie telefonica a lui. Conversatia s-a derulat cu o eleva de clasa aXIIa de la un liceu bucurestean foarte bine cotat.
Ieri seara suna telefonul in jurul orei 20.00. O voce stinsa si usor stinsa il abordeaza pe Ursulet.
- Buna seara...domnul X care va ocupati de cutare treaba???
- Buna seara. Da. Eu sunt.
- M-a pus doamna diriginta sa va sun sa va spun ca va asteapta poimaine la clasa sa discutati.
- Desigur. Se poate sa-mi spuneti si de la ce liceu ma sunati si numele doamnei diriginte, va rog?
- Aaaaa....pai doamna noastra diriginta, de la liceul X....
- Si care este numele doamnei diriginte pt ca am vorbit cu mai multe doamne profesoare in ziua respectiva.
- Pai doamna diriginta Y.
- La ce ora ar fi mai bine sa venim pentru a discuta cu doamna profesoara Y.
- Aaaaa...la ora de franceza.
-...................................?????????????
- Alo....?!!?? Mai sunteti la telefon, domnu' ???
- Da. Asteptam sa-mi spuneti ora la care ar fi cel potrivit sa vin.
- Pai, v-am spus - la ora de franceza.
- Domnisoara eu nu va cunosc orarul. Va rog sa-mi spuneti la ce ora aveti ora de franceza.
-.........................
- Domnisoara??
- Imi pare rau dar nu am orarul si nu stiu la ce ora este.
- ...........
-Bine. In cazul acesta va pot telefona eu maine in timpul pauzei? Banuiesc ca stiti sa-mi spuneti cand aveti pauza, nu?
- Hihihihihihi....Bineinteles. Hihihhihihi....de la .50 pana la fix.
A doua zi conversatia telefonica s-a desfasurat in felul urmator.
UrsuletulGri o suna pe domnisoara eleva cu speranta in suflet ca de aceasta data d-ra stia la ce ora e ora de franceza ca sa nu rateze intalnirea.
-Buna ziua d-ra. Sunt X. V-am sunat ca sa-mi spuneti la ce ora pot veni maine pt discutia cu d-na diriginta.
-Buna ziua.....Taci fa, ca nu-l aud pe domnu'! Da, pai veniti la ora de franceza.
-........................................
- Alo?!!!! Taci fa! N-auzi cand vorbesc cu tine???? Domnu' mai sunteti??
- Da. Asteptam sa-mi spuneti cand aveti ora de franceza.
- Pai...dupa ora de fizica!
Nu mai are rost sa transcriu si restul conversatiei pt ca ultima replica a domnisoarei spune totul despre generatiile care vin din urma. Pe vremea mea dirigintele il punea pe cel mai bun elev sa sune si sa se ocupe diverse probleme ale clasei. Prin cel mai bun elev, pe atunci intelegeam acel elev care avea numai 10 pe linie, olimpic stiti voi...in general era ochelaristul clasei. Acum se pare ca nu mai exista asa ceva. Cel mai bun elev e la acelasi nivel cu retardatul clasei mele din generala. Problema e ca acel retardat de pe vremea mea, chiar avea probleme. Omul ala chiar avea un handicap - gandea greu, era isteric, imprevizibil uneori, te tragea de par pana ramanea cu el in mana si tu cu chelie (nu glumesc), te batea din senin s.a.m.d.. Si totusi, spre deosebire de ei - generatia noua - retardatul meu incerca sa gandeasca. Isi facea singur temele chiar daca ii lua mai mult si le facea cu greseli. Incerca sa fie ca noi ceilalti. Si noi nu il tachinam.
Astia, pe de alta parte nu s-au nascut cu probleme mentale. Isi cultiva singuri incultura, prostia si incompetenta de care dau dovada. Rad si se batjocoresc unii pe altii desi sunt prieteni si perfect sanatosi. Nici nu vreau sa ma gandesc cum se comporta cu unul care are probleme cu adevarat.
Cel mai grav e ca nu sunt 10 ani intre noi, deci nici macar nu poate fi vorba neaparat de o generatie noua.
La fel de grav mi se pare ca faptul ca pe ei va trebui la un moment dat sa-i angajez eu. Sa lucrez cu ei, sa ajung sa ma chinui sa-i explic unuia ca asta ce-i ala un proiect social sau Dumnezeu stie ce.
Am ras cand am auzit conversatia, dar a fost un ras fortat. In realitate mi-e teama ca peste ceva timp societatea va arata ca in filmul "Idiocracy". Sper sa nu mai fiu pe aici sa vad asa ceva.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu