joi, 12 august 2010

Pur si simplu nu gasesc titlul potrivit. Poate "Scarba".

Nu-mi face nici o placere deosebita sa scriu ceea ce voi scrie, dar daca nu ma descarc s-ar putea sa explodez si sa o fac urat in fata primului venit care ma supara.
A trecut mai bine de un an de cand ma tot intreb ce anume ma tine aici, in Romania, in tara de care nu-i mai pasa nimanui. In cele 391 de zile de cand mi-am dat seama ca mi-e scarba de aproape toti oamenii cu care interactionez zilnic, m-am gandit ce altceva as putea face, unde as putea pleca, cat de greu mi-ar fi sa-i las pe ai mei aici si sa-mi las prietenii.
Nu-mi place sa o iau mereu de la inceput, dar ce alta sansa ai aici cand ai un salariu de mizerie care nu-ti ajunge de la o luna la alta dupa ce cumperi minimum de mancare, medicamente, platesti cateva facturi si iti iei orice gand de la a iesi in oras sau a merge in concediu cand incepi sa numeri banii ramasi vs datoriile acumulate.
 Si mai scarba mi se face cand la un suc se gaseste cate un "amic" cu salariu de 4 ori mai mare care sa spuna ca toti vrem mai multi bani sau cand la vechiul loc de munca seful spunea ca "salariul tau e mare". Ultima replica a fost "sa traiti dvs cu el" si am inchis usa.
De ce multora li s-a parut ca Ana, fata care si-a facut blog ca sa isi gaseasca de lucru, cerea un salariu astronomic. Zau, voua chiar vi se pare 1500 ron un salariu mare? Eu castig mai putin acum dar si acela mi se pare mic in comparatie cu datoriile pe care ne obliga politicienii sa le platim pentru ca ei si-au ridicat case si si-au trimis puradeii in vacante si la scoli in strainatate pe banii nostri.
Cred ca dl presedinte a reusit zilele astea sa creeze o noua culme, sau poate chiar doua: a nesimtirii si a tupeului. Cat poti fi de nesimtit sa spui ca tara ar fi mai bine privita de autoritatile de la Bruxelles daca s-ar impozita absolut toate veniturile, si ca in astfel de conditii tara ar fi extrem de bogata? Gresit. Ar fi la fel de saraca pentru ca ei ar fura in continuare.
Culmea tupeului a venit azi. Sa-si mai ia cetatenii Romaniei inca o slujba. Adica multi nu gasesc prima slujba pt ca nu mai sunt locuri de munca din cauza ca "bravii conducatori" au impozitat si ras-impozitat firmele existente in tara asta pana le-au falimentat si cei care mai au inca o slujba muncesc ca niste sclavi pe un salariu de nimic. De multe ori muncesc peste program, neplatita evident, muncesc sambata sau duminica, raspund la telefonul de serviciu si daca sunt in buda. De ce? Pt ca la usa angajatorului meu mai stau 100 de oameni care vor salariul meu de rahat. Domnule cu capul luminat (cu lumanarea), noua nu ne spala, calca, face cumparaturi, gateste, curata, plateste facturile nimeni. si nici nu avem intaietate la medic. Nici nu ne vine acasa pt ca am tusit. Noi stam la cozi, gatim, curatam. Chestii din alea de neam prost si nesimtit pe care dvs nu le mai faceti pt ca e bine in pomul in care v-a urcat diaspora.
Apropo de diaspora, stiti voi, aia care au zis ca nu vor sa vada comunistii la putere in romania, desi domniile lor n-au mai pus piciorul in tara in care s-au nascut de ani buni. Noroc cu pozele si gemurile de la rude. Am si eu o rugaminte catre domniile voastre, daca nu va e cu suparare. Daca toti ati votat in portocaliu desi n-ati mai calcat in tara asta de ani buni, haideti sa facem un schimb cinstit. Cam ca in filmul ala in care o americanca si o britanica fac schimb pt o vreme de vieti. Fiecare se duce sa locuiasca in casa celeilate ca sa traiasca experienta tarii din care provine respectiva. Eu as extinde putin schimbul catre slujba, salariu, vacante, facturi, impozite, coplata la medic, medicamente compensate. Haideti sa facem schimbul asta pt un an de zile ca sa vedem daca va e mai bine imbracati in portocaliu decat in rosu. Dupa ce se incheie anul as fi curioasa vad cati dintre dvs ar mai vota la fel daca s-ar putea intoarce in noiembrie 2009.
As continua doar ca scriind ceea ce traiesc in fiecare zi aici mi-a facut pranzul sa vrea sa iasa la lumina.

Dar poate m-a batut pe mine soarele in cap si nimic din ce am scris nu-i adevarat. Poate visez urat si ma voi trezi dimineata intr-o lume macar aproape de perfectiune si nu de colaps si cosmar cum este cea despre care am scris.

2 comentarii:

  1. foarte bine zis ... sunt intru totul de acord cu tine ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. You seem really pissed off, my dear:) Dar asa e, ai mare dreptate. Insa iti spun eu, degeaba ne stresam noi, degeaba protestam si ne dorim o viata mai buna, ca degraba nu o primim. Si pe mine ma bate gandul sa plec din tara asta de kko, ca nu prevad nimic pentru viitorul meu...

    RăspundețiȘtergere